Dezerty · Raw · Vegan · Všetky recepty

Chia puding s mangovo-broskyňovou príchuťou

Chia puding je asi jedným z najobľúbenejších „novodobých“ dezertov. Keďže sú chia semienka zdravé, nekalorické a nie sú ani alergénom, využíva ich vo svojom jedálničku čím ďalej tým viac ľudí. Ja ich konzumujem denne, či už v raňajkovej kaši, na ryži, v smoothies alebo v podobe takéhoto skvelého dezertu. Samozrejme ani v tomto prípade nič netreba preháňať a je lepšie dodržiavať dennú dávku (okolo tých 20-25g). Nemusíte sa báť, ak ju prekročíte, nespôsobíte si nejaké závažné ťažkosti. Ja som napríklad s chia nemala nikdy problém. Hovorí sa však, že aj dobrého veľa škodí.
Chia semienka sú zdrojom esenciálnych omega 3 mastných kyselín, bielkovín, antioxidantov i vitamínov a obsahujú okrem iného aj prvky vápnika, fosforu, draslíka či sodíka. Raz som sa dočítala, že obsahujú dokonca niekoľkonásobne viac vápnika ako kravské mlieko. A to je pre nás, „nemliečnych“, veľké plus. Aj minule sa ma jedna známa pýtala, odkiaľ čerpám vápnik, keď nemôžem žiadne mliečne produkty. Tak, okrem iného, napríklad odtiaľto 😉

chia puding 2
Potrebujeme (na 1 pohár):

2 PL chia semienok
30 g jemných ovsených vločiek (môžu byť aj bezlepkové)
200 ml kokosovej smotany (alebo mlieka)
1 ČL ryžového sirupu (pre „nevegan“ verziu používam prevažne med)
pol manga
1 broskyňu
ríbezle

1. Chia semienka a ovsené vločky zalejeme kokosovou smotanou a podľa chuti pridáme agave.
2. Odložíme aspoň na hodinku do chladničky.
3. Broskyňu ošúpeme a spolu s mangom ju rozmixujeme.
4. Na chia základ navrstvíme ovocný mix a ozdobíme ríbezľami.
5. Podávame vychladené.

chia puding 1
Použila som v tomto recepte kokosovú smotanu, pretože je trošku hustejšia a krémovejšia, ak ju však nemáte k dispozícii, kľudne môžete použiť i kokosové mlieko alebo kokosovú vodu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *