Články · Všetky recepty

Čo som dnes jedla #1

Zdravím vás 🙂

Rozhodla som sa zaradiť do svojho blogu jednu novinku a raz za čas tak uverejním článok na tému „Čo som dnes jedla“. Zatiaľ to bude iba formou písaného slova, no mám nejaké nové plány a nápady, tak sa nechajte prekvapiť 😉
V týchto článkoch vám ukážem čo som za celý deň jedla od raňajok až po večeru a samozrejme pripojím aj recepty, či už priamo do článku alebo ich len „prelinkujem“ aby ste ich mali hneď poruke. Verím, že vám aj toto pomôže nájsť si cestu k „hiťáckemu“ stravovaniu.
Upozorňujem, že nie každému sedí to isté a najmä, že ja mám HIT už skoro rok, takže pre tých, ktorí sa s touto intoleranciou iba zoznamujú alebo sú vo fáze eliminačnej diéty to možno nie je najvhodnejší zdroj inšpirácie. Samozrejme budem rada, ak si článok prečítate 🙂 Nehovorím, že v ňom nakoniec nenájdete aj niečo pre seba, len buďte obozretní a myslite na to, čo vám robí, a naopak, čo vám nerobí dobre.

Raňajky – Ovsená kaša s datľami a ovocím

Na raňajky mám skoro stále ovsenú kašu. Niekedy aj pohánkovú, ryžovú alebo inú, no proste kašu! S ovocím sušeným alebo čerstvým, semienkami, orieškami…tých kombinácií je skutočne mnoho a tak ma nikdy nedokážu unudiť.

Raňajky
Tá dnešná vznikla takto:
1. Ovsené vločky som si v hrnci zaliala vodou a varila na miernom ohni.
2. Po čase som pridala sušené datle nasekané na menšie kúsky a datľový sirup a varila až do zhustnutia.
3. Kašu som následne ozdobila čerstvými čučoriedkami a granátovým jablkom a bielymi chia semienkami.

Desiata – Ovocná miska s ochutenými ovsenými vločkami

Na desiatu som si ošúpala a nakrájala jedno jablko, pridala k nemu z granátového jablka, ktoré mi zostalo z raňajok a posypala domácimi ochutenými ovsenými vločkami.

2. Desiata
Tie som si pripravila takto:
1. Pohár ovsených vločiek som zmiešala s 1 PL pohánkovej múky 2 PL arašidového masla, 2 PL medu a 1 PL kokosového oleja.
2. Zamiešajte ich poriadne, kľudne si pomôžte ručne, aby sa chute spojili.
3. Vločky následne vysypte na plech vystlaný papierom na pečenie a opražte ich v trúbe pri 180°C asi 15 min alebo kým nezačnú hnednúť.

3. Desiata

Výborne sa hodia do jogurtov, smoothies, takto na ovocie ale mne chutia aj len tak keď nemám poruke nič sladké. Vezmem si z nich za hrsť a chrumkám 😛 Skladujte ich v dózičke a tak vám vydržia….až kým ich nezjete 😛

Obed – Pečený sladký zemiak s dusenou zeleninkou

4. Obed
1. Batát som upiekla klasicky pri 190-200°C s troškou kokosového oleja, soli a čerstvého tymiánu. Asi 25-30 min (podľa toho aký je veľký).
2. V panvici som zatiaľ rozohriala kokosový olej a očistila zeleninu.
3. Použila som 1 cuketu, pol feniklu a 1 pak choi.
4. Ako prvý som pridala fenikel, ten sa varí najdlhšie, potom cuketu a pak choi až pár minút pred koncom. Ten celkom rýchlo zmäkne, takže som ho dokopy varila asi 5-6 minút.
5. Pred koncom som zeleninu posypala chia semienkami, zlatými ľanovými semienkami a sezamom.

5. Obed
Pak choi je zelenina, ktorú dostať aj u nás (v Bille a Lidl) a dá sa jesť na rôzne spôsoby. Takto dusená v kombinácii s cuketou je super, no tak isto sa hodí aj surová do šalátov. Obsahuje vitamíny B1 a B2 a tak isto veľmi vysoký obsah vitamínu C (niekde som sa dočítala, že vraj viac než v citrusoch). Môžete ju jesť celú a vyzerá asi takto:
Bok-Choy

Olovrant – Mango, kešu oriešky a domáci ovsený keksík

6. Olovrant
Dnes sme mali krásne počasie (čo vidno aj na fotke, keďže slniečko mi svieti priamo do izby) a tak sme po obede išli na väčšiu prechádzku po lese. Trošku som sa unavila a veruže som aj patrične vyhladla a tak som si dala jedno extra veľké mango, ktoré mi na dnes krásne dozrelo, takže bolo sladučké a za posledné obdobie fakt asi najlepšie aké som mala a k nemu pár kešu orieškov a ovsené keksíky, ktoré som robila ešte predvčerom.

Večera – Domáci nízkohistamínový chlebík s mrkvovou pomazankou a zeleninou

Keďže som si včera upiekla čerstvý chlebík, nemusela som nad večerou dlho premýšľať. Je to taká klasika, keď sa mi nechce variť alebo teda skôr keď nemám čas. Akurát som si k nemu spravila pomazanku.

1. Uvarila som si dve väčšie mrkvy, ktoré som následne rozmixovala.
2. Pridala som k nim 1 PL bielych chia semienok, 1 PL kokosového oleja, soľ, galgant a poriadne zamiešala.
3. Pomazanku som odložila na pár hodín do chladničky aby trošku stuhla (k tomu dopomáha kokosový olej ale i chia semienka, ktoré vsiaknu prebytočnú tekutinu).

7. Večera
Recept na chlebík:

1. Rúru som si predhriala na 180°C.
2. Dva poháre celozrnnej múky som zmiešala s 2 PL pšenovej múky, 1 PL bezfosfátového prášku do pečiva a 1 ČL soli.
3. Túto zmes som zmiešala s 1 pohárom perlivej minerálky, avšak pozor, nepremiešame ju príliš a začneme až tesne pred tým, akoby sme išli chlebík vkladať do rúry, inak sa môže stať, že sa nám nenadvihne alebo nedajbože zostane v strede surový.
4. Vrch som posypala sezamovými semienkami a piekla ho približne 30 minút.

9. Chlieb2

Dúfam, že sa vám článok páčil 🙂 Po novom už nájdete videá na túto ale aj iné témy na mojom novom YouTube kanáli.

Majte sa krásne!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *