Bezlepkové · Pomazanky · Vegan · Všetky recepty

Hummus – cícerová pomazánka

Ďalšia vegánska pomazánka odskúšaná ✔ 😉

hummus 1

Cíceru sa mnohí histaminici obávajú, keďže sa v zoznamoch vyskytuje skôr medzi zakázanými. Ja som skúšala aj cícer aj cícerovú múku a s radosťou musím povedať, že ich tolerujem. Keď vám môžem poradiť, nebojte sa trošku experimentovať! Čo najhoršie sa vám môže stať? Maximálne zistíte, že vám to nesadlo a konkrétnu potravinu viac nebudete pokúšať. Ale čo ak ju stolerujete? Budete mať o ďalšiu, zdravú potravinu v jedálničku viac 😉

Samozrejme skúšajte len ak ste stabilizovaní, nie v eliminačke! A skúšajte také potraviny, ktoré sú zdravé, „otáznikové“ alebo odporúčané/tolerované inými „hiťákmi“. Určite vám neradím skúšať grilovaný Camembert 😀 (mimochodom známa, čo má HIT z neho mala raz veeľmi nepríjemnú reakciu, po ktorej skončila až v nemocnici). Ale to som trošku odbočila od témy. Som si istá, že z cíceru sa vám taká reakcia nemôže stať. Aby ste však mali istotu, skúste ho v menšom množstve. Ja som si z pomazanky tiež dala iba jeden krát a nejedla som ju 3 dni po sebe. Musíte poznať aj svoje hranice.

Prejdime teda k samotnému Hummusu.

hummus 4

Tento zázračne odpudzujúci názov vyčarí úsmev na tvári skoro každému 😉 Za ním sa však ukrýva veľmi zdravá pochúťka, ktorá má pôvod v Izraeli a nesmie chýbať na stole žiadnej arabskej domácnosti. Čím ďalej, tým viac však nadobúda popularitu aj u nás. Môžete ho jesť s arabským pita chlebom, ako prílohu k mäsu, či falafelu alebo ako klasickú nátierku na chlieb.

hummus 5

Potrebujeme:
150 g cíceru
4-5 PL tahiny pasty
2 PL olivového oleja
1-2 PL kokosového oleja
2-3 strúčiky cesnaku
soľ

Sušený cícer preberieme aby v ňom nezostali tmavé zrniečka a zalejeme vriacou vodou. Necháme ho 3 hodiny mäknúť. Zlejeme vodu a zalejeme znovu čerstvou, v ktorej cícer uvaríme. Bude sa variť približne 50 minút.
Necháme ho vychladnúť. Cícer vložíme do mixéra spolu s tahiny a olivovým olejom a mixujeme. Keď máme pomazánku  vymixovanú, preložíme ju do misky, pretlačíme do nej cesnak, osolíme ju a vmiešame kokosový olej (nie rozpustený!). Tým, že olej zostáva v tuhom stave spravíme pomazánku krémovejšiu.
Ja osobne mám radšej, keď pomazánka nie je úplne hladká a sem tam sa v nej vyskytnú malé kúsky nerozmixovaného cíceru.

hummus 2

Dúfam, že vám bude chutiť a že ho postupne zaradíte do vášho jedálnička bez akýchkoľvek problémov 🙂

hummus 3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *