Články · Rýchlo a jednoducho

Jedálniček na celý jeden pracovný deň

Často sa medzi nami vyskytujú otázky ako vyzerá jedálniček histaminika počas pracovného dňa. Sama som ju raz položila a nevedela som si predstaviť ako to budem zvládať keď nastúpim do novej práce. Zohrievať nemôžeme, z reštaurácie by som stravu tiež neriskovala, čo budem teda celý deň jesť?
Po mesiaci som si našla svoj systém a musím priznať, že mi zatiaľ úplne vyhovuje.

Moja pracovná doba je od 7:30 do 15:30.

Ako prvé si dám ráno zelený jačmeň rozmiešaný vo vode.
Potom nasleduje každé ráno kaša. Ovsená, pohánková, kukuričná, špaldová, ryžová…samozrejme s rastlinným mliekom! Ochutím si ju vždy podľa nálady. Najčastejšie používam med, agave, datľový sirup, jablko, kokos, mandle, hrozienka, goji, datle a nikdy nesmú chýbať chia semiačka. Milujem raňajkové kaše, takže mi vôbec nevadí, že ich jem každé ráno. Mám na výber viac druhov, takže to nie je monotónne a zasýtia ma minimálne na 3 hodiny, čo je vraj ideálny čas. Keď je človek hladný hodinu po raňajkách, volí zrejme nevhodnú stravu.

Raňajky:
12631506_10206998691983339_7430470017113107818_n
Nasleduje príprava jedla do práce. Vždy sa snažím zobrať si niečo na desiatu a skorý obed, plus nejakú maličkosť, ktorú si dám ešte popoludní, ak ma veľmi premôže hlad.

Príklad:
Desiata: Mango a zdravý jablkový koláč
Skorý obed: Šalát a domáci „Alpský“ chlieb
Popoludňajšia maškrta: Domáce sušené jabĺčka, mandle a para orechy
12549017_10206972622931629_1650439046000323268_n

Občas si zvyknem zobrať bravčové mäsko, ktoré zjem studené s chlebíkom a šalátom alebo polievku do termosky, ktorú som dostala na Vianoce a má vraj udržať teplo 24 hodín. No 24 hodín ho neudrží 😀 ale keď ju ráno naplním horúcou polievkou, tak o 4 hodinky ju mám presne vhodne teplučkú.

Keď prídem domov z práce, väčšinou ma čakajú dlhé chvíle strávené v kuchyni 😛 Najprv si pripravím neskorý obed. Usilujem sa o to, aby som každý deň mala jedno teplé jedlo. Keďže som hrozný hladoš, snažím sa variť jednoduché jedlá, ktoré sú rýchlo hotové.
Napríklad:
1. Bravčové karé na prírodno, quinoa a zeleninka
2. Bravčová panenka na cibuľke, dusená cuketa a mrkvové pyré
3. Pšeno s cuketou a rukolou
4. Hráškové rizoto

 

Trošku neskôr, keď znovu vyhladnem si idem pripraviť nejakú večeru. Nehovorím, že je vždy varená. Striedam šaláty, praženicu, volské oko, rôzne polievky, občas oškvarky a niekedy mám chuť na sladké, tak si spravím kašu, palacinky alebo lievance.

Večera:
1. Mrkvovo-cuketová krémová polievka
2. Volské oko s ryžovým chlebíkom a šalátom
3. Miešaný šalát s makovým a bazalkovým olejom
4. Špaldovo-ryžové palacinky


Sú aj také dni, keď už nie som veľmi hladná a vtedy si dám popri TV napríklad Alpro jogurt alebo mandľové mlieko s bio cornflakes, jablko, sušené ovocie, kukuričné alebo pšenové chrumky alebo pečené gaštany namiesto nezdravých čipsov a sladkostí 😉

Verím, že vás môj jedálniček inšpiroval a aspoň trochu vám pomohol pri denno dennej otázke: „Čo budem dnes jesť?“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *