Bezlepkové · Hlavné jedlá · Rýchlo a jednoducho · Vegan · Všetky recepty

Pšeno s červenou šošovicou a sezamom

A dnes som si pre vás pripravila väzeňskú stravu 😀 Ale nieee, srandujem! 😛 No pri prvom pohľade mi to veru napadlo. Myslela som si, že z tohto jedla nevyprodukujem peknú fotku, no trošku semienok, trošku „zelene“ a hneď vyzerá tanier krajšie 😉
Tento obed som si totižto robila v deň,keď sme už fakt skoro nič nemali nakúpené a spomínala som vám, ako to tu chodí s nákupmi.
Čiže som mala k dispozícii ryžu, pšeno, červenú šošovicu a to je asi tak všetko 😀 Keďže ryžu som mala deň pred tým (a vlastne ju mávam kedykoľvek mi nič iné nenapadne alebo nemám čas variť alebo mám nejaké tráviace ťažkosti), rozhodla som sa pripraviť si po dlhom čase pšeno. A tak mi napadla táto kombinácia. Musím vám povedať, že chuťovo to bolo skvelé! Ani by som nepovedala, ako dobre mi to padne. Niektoré chute sa dokážu krásne dopĺňať a tak vôbec nie je potrebné použiť milion ingrediencií aby ste dostali chutný obed. A okrem toho, pri HIT sa často hovorí: „Čím menej kombinácií, tým lepšie.“ Verím teda, že sa vám zapáči aj takýto jednoduchý recept 🙂

pšeno s čočkou
Potrebujeme:

pohár pšena
3/4 pohára červenej šošovice
kokosový olej
sezamový olej
sezam
soľ
galgant
nigellu sativu

1. Pšeno premyjeme, nasypeme do hrnca s kokosovým olejom, zalejeme vodou a necháme variť.
2. Šošovicu taktiež premyjeme, nasypeme do hrnca, zalejeme vodou a pridáme galgant.
3. Po niekoľkých minutách pšeno posolíme a pridáme 1-2 ČL sezamového oleja (pozor, jeho chuť je intenzívna).
4. Pred dovarením šošovicu aj pšeno posolíme a k šošovici ešte pridáme jemne podrvenú nigellu sativu. Šošovicu kľudne môžeme nechať trošku viac rozvariť, aby bola taká krémovejšia.
5. Zamiešame ju do pšena a podávame s jemne opraženými sezamovými semienkami.

pšeno s čočkou 2

Tip: Pšeno sa varí asi o 15 minút dlhšie ako šošovica, takže s ňou začnite trošku neskôr.

pšeno s čočkou 3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *