Home Články Čo som dnes jedla #10 /New York špeciál/

Čo som dnes jedla #10 /New York špeciál/

written by hitjezdravozit 12. novembra 2018
Čo som dnes jedla #10 /New York špeciál/

V tomto článku vám ukážem, že aj na dovolenke sa dá stravovať tak, ako doma. Jediné, čo k tomu potrebujete je apartmán s kuchyňou a preto od kedy mám HIT stále vyberáme ubytovanie cez airbnb. Mimochodom, ak ešte na tomto portáli nie ste zaregistrovaní, s týmto linkom môžete využiť kredit na svoj prvý pobyt – www.airbnb.cz/c/patriciam54193.  😉

To neznamená, že som počas 2 týždňov neochutnala v NYC žiadne jedlo. 🙂 Je to len istota, že ak by mi aj niečo nesadlo, na druhý deň si pripravím svoje. Okrem toho je fajn, že si viete pripraviť svoje raňajky, keďže histaminik môže mať v hoteloch problém aj s raňajkami (najmä ten, ktorý má pridruženú aj celiakiu, či lakztózu) alebo desiatu, ktorú si v kľudne zjete niekde v parku.

Pozrime sa teda na jeden môj stravovací deň v tomto čarovnom veľkomeste, ktoré som si zamilovala hneď na prvý krát.

1. Raňajky: Lievance

Na raňajky som mala prevažne ovsenú kašu. Je to najrýchlejší tip raňajok, ktorý mi vyhovuje a ktorý môže byť každý deň iný vďaka rôznym ochuteniam. Tak trochu aj kvôli tomuto článku som si však tentoraz spravila jednoduché špaldové lievance s mandľovým maslom a červeným dračím ovocím.

Túto pitahayu som mala prvý krát (u nás dostať iba bielu) a keďže stála iba 1 dolár, je jasné, že som si ju kupovala dosť často. 😀 Podľa mňa je chuťovo ešte lepšia, sladšia. No a o farbe ani nehovorím. Láska na prvý pohľad. 🙂 V pozadí ešte vidno ďalšie ovocia a to rambutan, či longan, ktoré sú v čínskej štvrti China Town bežne dostupné asi ako u nás jablká.

2. Chlebík so šošovicovou pomazankou

Ako som už vyššie spomínala, mojou prioritou pri hľadaní ubytovania bolo aby som mala vybavenú kuchyňu, to znamená aj s rúrou aby som si vedela upiecť chlieb, prípadne niečo iné.
A tak som asi 2x piekla chlieb a na cestu domov som si upiekla aj mandľové cookies.


Chlebík prišiel vhod najmä na desiatu, aby som si vedela niečo vziať so sebou. A tak som ho v tomto prípade natrela pomazankou z červenej šošovice, ktorú som pripravila úplne jednoducho uvarením resp. takmer rozvarením šošovice s bylinkami, kurkumou, lyžičkou oleja a soľou. Na ňu som dala bielu reďkovku a šalátový list a voila, obložený chlebík bol hotový. 😉

3. Obed: Quinoa šalát

Keďže cez obed sme boli vždy vonku (až na jeden deň keď nám celý deň lialo a išli sme von až popoludní), jedlo som si “krabičkovala”. Mne osobne neprekáža quinoa či ryža so zeleninou ani nastudeno. Trošku viac mi vyhovuje quinoa, preto som tú mala častejšie. Mimochodom, quinoa šalát sa predsa bežne robí nastudeno. 🙂 A tak som sa inšpirovala.

Trojfarebnú quinou som uvarila s čerstvým tymiánom, soľou a dvomi nadrobno nakrájanými žltými mrkvičkami a k tomu som priložila listový šalát, nakrájala uhorku, reďkovku. Quinou som sa snažila nechať vychladnúť, no keďže som ráno toľko času nemala a vždy bola ešte mierne vlažná, pre istotu som ich nezmiešala dokopy aby mi šalát úplne nezvädol, ale dala som ich takto stranou.

3. Večera: Polievka s pak choi a ružičkovým kelom a zeleninové rizoto

V dni, keď sme išli von už pomerne skoro sme neboli vonku až do neskorého večera. Predsa len človek má nejaké svoje limity a keď už o 15tej máte 20 tisíc krokov, asi je to signál, že by odpočinok padol vhod. 😀 A tak sa stalo, že som mala večer viac času variť. Naopak, keď sme boli vonku dlhšie, siahli sme po kúpenom jedle (ale o tom si povieme v inom článku). 😉

Po dlhom dni na večeru dobre padlo kompletné menu a to polievka i hlavné jedlo.


Polievku som spravila viac menej klasickú zeleninovú, s trochu menej klasickým baby pak choi, ktorý ma uchvátil už na prvý pohľad. U nás bežne kupujem ten veľký, sem tam majú v Yeme aj baby, no až takéto mini a toooľko pokope som ešte nevidela. V už spomínanom China Towne ich mali ako maku.
Varila som z neho 2x a vždy som ho len umyla a celý hodila do jedla. Nebolo tomu inak ani pri polievke. S tým rozdielom, že tu som vňaťky trochu orezala, pretože by sa rýchlo rozvarili. Do polievky teda išla mrkva, zeler, baby pak choi, ružičkový kel, cibuľa a brokolica. Ochutila som ju bylinkami, kurkumou a soľou.

Ako druhé som pripravila rizoto s čajotom, cuketou, mrkvou a kučeravým kelom. Ochutila som ho tymiánom, kurkumou a soľou. Cuketu som pridala naraz ako ostatnú zeleninu, i keď sa varí kratšie, no vďaka jej rozvareniu dosiahne rizoto krémovejší efekt.

Verím, že sa vám moje stravovanie v New Yorku páčilo, viac z neho ste mohli sledovať aj na mojom Instagrame a že som vás trošku motivovala aj k takémuto ďalekému cestovaniu. HIT totiž nie je choroba, ktorá by vám v tom mala zabrániť. 🙂

Mohlo by sa vám páčiť aj

Okomentuj

Stlačením „Pošli“ súhlasíte s pravidlami ochrany osobných údajov.

Hit je zdravo žiť
Vyberte svoju menu