Domov Články Moja eliminačná diéta – prvý týždeň

Moja eliminačná diéta – prvý týždeň

autor: hitjezdravozit 12. novembra 2015
Moja eliminačná diéta - prvý týždeň

V tomto článku by som vám rada priblížila prvý týždeň mojej eliminačnej diéty. Potraviny, ktoré som skúšala, poradie v akom som ich pridávala, reakcie, aké som na ne mala… Verím, že tu nájdete aspoň akýsi smer a budete sa vedieť ľahšie pohnúť vpred. Ja som zo začiatku iba “otravovala” známych i neznámych trpiacich touto chorobou, vyvolávala svojej doktorke, ktorá samozrejme nemá za pacientku iba mňa a nevedela sa mi zakaždým venovať a “nervačila” doma, že som hladná a nemám čo jesť (začiatky sú sviňa, čo vám poviem!) 😀 Hlavne zachovajte chladnú hlavu, nič nie je také zlé ako sa zdá! Haha, teraz sa mi to ľahko hovorí…

Deň prvý: zemiaky
Začala som nimi na obed – varené iba vo vode s trochou soli (večera – to isté). Treba si veľmi dávať pozor aj na pridané látky (olej, koreniny), pretože aj tie treba odskúšať samostatne, prípadne časom kombinovať tie, ktoré na 100% viete, že by nemali škodiť.
– negatívne reakcie neboli žiadne
– únava, vyčerpanie, pocit hladu sú asi v tomto prípadne normálne

Deň druhý: mrkva
Raňajky – studené zemiaky, ktoré som si uvarila tesne pred spaním, keďže ráno som išla na brigádu a nemala by som čas uvariť si čerstvé.
Obed – opäť studené zemiaky, keďže v práci si tak isto ťažko navarím čerstvé (to je taký zákon schválnosti, že presne keď vám je najhoršie máte dvojdňovú brigádu)
Večera – varené zemiaky (pre zmenu) 😀 s varenou mrkvou (neviete si predstaviť, ako som sa jej tešila!! Ako malé decko novej hračke.)
– negatívne reakcie neboli žiadne

Deň tretí: ryža
Raňajky – strúhaná mrkva s 3 kukuričnými suchármi (tie som síce zvlášť neskúšala, no nebolo to potrebné…či už tieto alebo aj ryžové by problém nemali robiť, keďže je to len suchár, ktorý sa bežne chrumká i pri rôznych črevných ochoreniach – samozrejme pozor aby boli čisté kukuričné a čisté ryžové,pretože aj k nim sa občas pridávajú iné látky, ktoré môžu byť zakázané)
_vyr_14231_kukurica_3d  tieto sú fajn 😉

Obed – ryža paraboiled uvarená vo vode s trochou soli (počas jedenia, aj po obede som mala kŕče v bruchu a raz ma aj prehnalo)
Asi o dve hodinky som si na olovrant dala z tej istej ryže na studeno aby som zistila, či mi robila zle ona. Vysvitlo, že áno. Také isté kŕče, “rozprávanie” v bruchu… Čiže to bola prvá potravina, ktorá mi počas eliminačnej diéty nesadla.
Večer mi napadlo skúsiť bielu guľatozrnnú ryžu. My sme ju nezvykli kupovať, pretože sa zlepuje a paraboiled sa od seba pekne oddeľuje. Chyba! Po obyčajnej, bielej, guľatozrnnej ryži mi nič nebolo. Žiadne kŕče počas ani po jedení, ani na druhý deň a od vtedy som jedla už iba túto. A bez problémov. Medzičasom som sa dočítala, že paraboiled ryža, ktorá paradoxne patrí medzi tie drahšie odrody, je veľký “humbuk”. Vraj je napichaná nejakými silikónmi, aby sa tak pekne oddeľovala.
V tento deň som si ešte pridala jablko, ktoré tak isto nepreukázalo žiadne ťažkosti.

Deň štvrtý: kokosový olej; bezlaktózové mlieko
Raňajky – mrkva s jablkom
Obed – pečené zemiaky s kokosovým olejom
Olovrant – smoothie z mrkvy a jablka
Večera – varená ryža
– negatívne reakcie neboli žiadne
– počas dňa som ešte vyskúšala deci bezlaktózového mlieka, ktoré mi odporučila moja alergologička, pretože mi v teň deň prišli ďalšie výsledky a trošku mi vyšla precitlivenosť na laktózu

Deň piaty: maslová tekvica 
Raňajky – mliečna ryža s trochou trstinového cukru (prišla som na to, že ten nemusím extra skúšať, keďže si myslím, že to je dosť neutrálna potravina, tak ako aj soľ..s tým histaminici nemávajú problém)
Obed – tekvicová polievka (maslová tekvica, 1 zemiak, 2 mrkvy, kokosový olej, voda, soľ) rozmixovala som ju a bola výborná aj bez rôznych korenín, či smotany
Večera – pečená maslová tekvica s pečenými zemiakmi na kokosovom oleji
– negatívne reakcie neboli žiadne

Deň šiesty: Nomina – ryžová kaša z bio obchodu
Raňajky – Nomina kaša s bezlaktózovým mliekom (pol mlieko/pol voda)
Obed – pečené zemiaky, pečená maslová tekvica, pečená mrkvička na kokosovom oleji
A v tento deň nastal zlom. Po obede u mňa nastali strašné kŕče, bolesť hlavy a asi 3x som mala hnačku. Do večera som už nič nejedla, až okolo 7mej som si dala znovu varenú ryžu. Potom už ťažkosti ustúpili.

Deň siedmy: špaldová múka
Raňajky som výnimočne vynechala.
Obed – špaldové bezvaječné cestoviny s rozmixovanou varenou mrkvou
Olovrant – jablko
Večera – špaldové placky čapati (ide do nich len špaldová múka, soľ, kokosový olej a voda)
– počas celého dňa neboli žiadne negatívne reakcie

Keďže som nechápala, čo mi mohlo ublížiť na šiesty deň (vychádzala mi z toho jedine tá ryžová kaša, prípadne tekvica, ktorú som pridala deň pred tým) rozhodla som sa navštíviť svoju homeopatičku a dala som si otestovať reakcie na konkrétne potraviny. Deň na to som išla aj na konzultácie so svojou alergologičkou a myslím si, že obe sedenia ma opäť posunuli o krok vpred.

Pokračovanie v nasledujúcom článku, ktorý nájdete TU.

Doplnené po rokoch – Na tom, ako som ja postupovala sa dokážete naučiť ako to v tomto prípade nerobiť – teda učte sa na chybách druhých. 🙂 Dnes by som už začala úplne inak, čo vyplýva aj s mojich ďalších článkov, nepoužívala by som napríklad kokosový olej denno denne, tak ako v tej dobe, keď som si myslela na základe “hlúpych zoznamov”, že olivový je zakázaný. Nezačínala by som štvrtý/piaty deň skúšať mlieko, ani len bezlaktózové. Proste ide o to, že človek ak nevie, na čom je, nepozná toto ochorenie, povedia mu holý fakt a má sa podľa neho začať sám riadiť, skúša všeličo, aj keď často s chybami. Preto čítajte určite ďalej, aby ste zistili, čo mi v skutočnosti nakoniec pomohlo.

Mohlo by sa vám páčiť aj

4 komentáre

Skutočne mám histamínovú intoleranciu? | Hit je zdravo žiť 21. januára 2020 o 9:23

[…] Najhoršiu vec, ktorú môžete spraviť je dlhodobo jesť iba niekoľko potravín dokola. Všimli ste si, že ste začali reagovať aj na niečo, na čo ste predtým nereagovali a čo napríklad v zoznamoch ani nie je? Presne to môže byť príčinou! Nedostatok živín z ostatných potravín a absolútna bezfarebnosť jedálnička. Sama som si tým prešla a opisujem to aj vo svojich prvotných článkoch napríklad v tomto o eliminačnej diéte. […]

Odpovedať
Kristína 12. augusta 2020 o 22:34

Dobrý deň,

u 3ročnej dcéry minulý týždeň zistili HIT. Ja teraz čítam všetko možné, pomaličky sa začínam orientovať, no stále je toho strašne veľa. Existuje akýsi výživový poradca pre deti s HIT? Pretože to skúšanie na druhej osobe a ešte tak malej je dosť pre mňa náročné a eliminačná diéta takmer nereálna. Dcéra je veľký papkáčik čo na nej nie je absolútne vidno, zatiaľ pekne spolupracuje, uvidíme ako dlho jej to vydrží. Má totiž atopický ekźem, ktorý je reakciou HIT. Malte skúsenosť s deťmi? Ako to funguje resp. nefunguje? Bude potrebné jej osobitne variť so škôlky?

Ďakujem

Kristína

Odpovedať
hitjezdravozit 13. augusta 2020 o 13:07

Dobrý deň Kristína, ja by som Vám odporučila obrátiť sa na výživovú poradkyňu Judit – https://juditatkacova.sk/ Ona sa vyzná v detskej téme a robí aj online konzultácie.

Odpovedať
Kristina 13. augusta 2020 o 13:44

Dakujem velmi pekne.

Odpovedať

Okomentuj

Stlačením „Pošli“ súhlasíte s pravidlami ochrany osobných údajov.

Prihláste sa na odber prémiového newslettra

* povinné pole
Súhlas so spracovaním osobných údajov

Odoslaním formulára súhlasíte, že Vám môžem ja, Patrícia Molnárová Turiničová zasielať newsletter a za týmto účelom spracovávať vašu emailovú adresu po dobu 5 rokov.

Svoj súhlas môžete kedykoľvek vziať spať a odhlásiť sa pomocou tlačidla na konci ktoréhokoľvek emailu. Naše zásady spracovania osobných údajov si môžete prečítať na našej stránke Ochrana osobných údajov

Hit je zdravo žiť
Vianoce bez alergénov

Novinka!

Tradičné Vianoce takmer bez alergénov už v predaji.