Home Bezlepkové recepty Cesnakový kešu dip
Cesnakový kešu dip

Pre histaminikov sa mi už celkom jednoducho vymýšľajú recepty, no mliečna bielkovina mi ešte stále dáva zabrať. Nechcem vždy siahať po rôznych rastlinných náhradách. Po prvé, nie sú nejako špeciálne výživne hodnotné (taký rastlinný syr je v podstate iba čistý kokosák a nejaké škroby a kvalitnému syru sa nevyrovná ani zďaleka) no a po druhé, mnohé mi ani nechutia. Verím, že týmto receptom poteším viacerých, no najmä tých, ktorí majú problémy s mliečnymi produktami.

Chýbajú mi mliečne výrobky?

Ako iste viete, mlieko som nepila nikdy, takže mi nechýba, no niektoré syry, smotana, jogurty, či kvalitný creamcheese áno. Počas mojej trojročnej histamínovej cesty som mala menej mliečne ale i úplne bezmliečne obdobia a v podstate iba po roku som sa odvážila ako tak k niektorým vrátiť. Momentálne sem tam stolerujem napr. mascarpone, cottage, častejšie aj ovčí syr, či kozie maslo, avšak ešte stále platí, že akonáhle to preženiem, je zle. Okrem toho viem, kedy po mliečnych nesiahať vôbec! Napríklad teraz, pred cestou do New Yorku, som úplne vysadila všetky mliečne produkty a tak som cca 3 týždne bola na tzv. očiste. Bola to však pre mňa istota, že sa nemusím obávať neželaných reakcií. Po 3 týždňoch som neodolala a dala som si kúsok svojho cheesecake-u, ktorý som robila po mojom návrate a bez reakcie. Takže vidíte, keď to mám pod kontrolou, sem tam si doprajem.

Tak prečo tento recept?

Pretože i keď si sem tam doprajem, nepreháňam to zbytočne. A okrem toho je vás veľa, čo si nemôžu dovoliť ani toľko koľko ja. No a zároveň konečne poteším receptom aj kamarátov vegánov. 😉 Mimochodom, tento dip by som dokázala jesť nonstop. Je naozaj skvelý a vyrovná sa akémukoľvek mliečnemu dipu, o majonéze nehovoriac. Zároveň jeho príprava vôbec nie je náročná a ak nezabudnete predmočiť kešu orechy, máte ho hotový za 5 minút. 🙂

Cesnakový kešu dip

Potrebujeme:
150g kešu orechov
2 strúčiky cesnaku
1 PL tahini
1 PL olivového oleja
½ PL nutričného droždia
korenie, morskú soľ
vodu podľa potreby

1. Kešu orechy namočíme na 3 hodiny do vody a potom zlejeme.
2. Následne ich spolu s ostatnými ingrediencie vložíme do mixéra a pridáme vodu podľa potreby. Ja osobne mám radšej keď je dip hustejší, niektorí majú radi tekutý aby ním vedeli preliať napríklad pečené zemiaky.
3. Hotový dip môžeme podávať s krekrami, s pečenou zeleninkou či zemiakmi, ale hustejšiu verziu si môžete natrieť aj na chlebík ako nátierku.


Vhodný pre histaminikov, alergikov na mliečnu bielkovinu, celiatikov ale aj vegánov.

Mohlo by sa vám páčiť aj

Okomentuj

Stlačením „Pošli“ súhlasíte s pravidlami ochrany osobných údajov.

Hit je zdravo žiť
Vyberte svoju menu