Home Bezlepkové recepty Pohánkovo-mrkvová pomazánka

Pohánkovo-mrkvová pomazánka

written by hitjezdravozit 22. mája 2016
Pohánkovo-mrkvová pomazánka

Všetky pomazánky, ktoré som doteraz robila sú skvelé. Zvykla som si na ne rýchlo a ani len nepomyslím na žiadne obchodné nátierky, či nebodaj paštéty. Aj táto je skutočne rýchlo hotová, čo asi všetci oceníme, že? 😉

pomazanka mrkvova

Potrebujeme:
pol pohára pohánky – lámanky
1 mrkvu
1 PL kokosového oleja
chia semienka
soľ
galgant

1. Lámanku uvaríme vo vode s trochou soli a galgantu. Necháme ju vychladnúť.
2. Mrkvu nastrúhame najemno a primiešame ju k lámanke spolu s chia semienkami.
3. Na záver zamiešame kokosový olej, aby sa pomazánka dala krásne natierať.

Hotovo 🙂

pomazanka mrkvova 3

Mohlo by sa vám páčiť aj

4 komentáre

Mery 12. septembra 2016 at 15:48

nie je pohánka v švajčiarskom zozname ako 2ka? nemáš s ňou problém? 🙂

Reply
hitjezdravozit 13. septembra 2016 at 20:02

Nie, chvalabohu mi pohánka nerobí žiaden problém 🙂 Treba ju vyskúšať, pretože nie vždy musí byť pravidlom to, čo píšu zoznamy. A ak sa osvedčí, je to len pozitívum, pretože je to veľmi výživná a zdravá potravina!

Reply
Barbora 26. augusta 2018 at 13:08

Ahoj ženo,
díky za tvé recepty! Objednala jsem si knihu a jsem nadšená. Prosím, jak to děláš s pomazánkami – vždy vše prostě ihned konzumuješ? Jsem uplně na začátku diety a vůbec netuším, co jíst během dne v práci, kde si nemám šanci něco uvařit. Ráda bych si něco vždy připravila doma, ale netuším zda pomazánku / jídlo / polévku mohu vůbec přenést do práce a později sníst. Nemám problém to znovu neohřívat, jen fakt netuším, co jíst 🙂

Budu ráda za radu a thumbs up za tvojí práci a pomoc,
Bára

Reply
hitjezdravozit 3. septembra 2018 at 17:17

Ahoj Barborka 🙂 Ďakujem za milé slová, veľmi si ma potešila 🙂 Pomazanku väčšinou robíme spolu s mamčou a jeme ju celá rodina. Alebo si spravím iba toľko koľko zjem, ale to nie vždy ide jednoducho a sem tam sa stane, že dojedám aj na druhý deň. Ale priznám sa, vtedy mávam nafúknuté bruško (najmä ak je v pomazanke nejaká strukovina). Čo sa týka práce, je dokázané, že histamin sa až tak rýchlo netvorí, takže ak si večer navaríš polievku alebo nejaké zeleninové rizoto, uložíš na noc do chladničky do uzatvárateľnej nádoby a na druhý deň zješ na obed, nemal by byť problém. Samozrejme, musíš to odskúšať na sebe. Každý toleruje niečo iné. Určite by som ale neohrievala huby, mäso…to sa väčśinou neodborúča ani pre zdravých ľudí. Snáď som trochu pomohla 🙂 Prajem všetko dobré. 🙂

Reply
Hit je zdravo žiť
Vyberte svoju menu
EUR Euro