Home Články Jedálniček na celý jeden pracovný deň

Jedálniček na celý jeden pracovný deň

written by hitjezdravozit 23. januára 2016
Jedálniček na celý jeden pracovný deň

V tejto práci už samozrejme nie som,bola to moja prvá práca od zistenia HIT. Bola to bežná kancelárska osemhodinová práca, takže ak máte podobnú, môže sa vám tento jedálniček hodiť. 😉 

Často sa medzi nami vyskytujú otázky ako vyzerá jedálniček histaminika počas pracovného dňa. Sama som ju raz položila a nevedela som si predstaviť ako to budem zvládať keď nastúpim do novej práce. Zohrievať nemôžeme, z reštaurácie by som stravu tiež neriskovala, čo budem teda celý deň jesť?
Po mesiaci som si našla svoj systém a musím priznať, že mi zatiaľ úplne vyhovuje.

Moja pracovná doba je od 7:30 do 15:30.

Ako prvé si dám ráno zelený jačmeň rozmiešaný vo vode.
Potom nasleduje kaša. Ovsená, pohánková, kukuričná, špaldová, ryžová…samozrejme s rastlinným mliekom! Ochutím si ju vždy podľa nálady. Najčastejšie používam med, datľový sirup, jablko, kokos, mandle, hrozienka, goji, datle a nikdy nesmú chýbať chia semienka. Milujem raňajkové kaše, takže mi vôbec nevadí, že ich jem skoro každé ráno. Mám na výber viac druhov, takže to nie je monotónne a zasýtia ma minimálne na 3 hodiny, čo je vraj ideálny čas. Keď je človek hladný hodinu po raňajkách, volí zrejme nevhodnú stravu. Samozrejme do úvahy prichádza aj omeleta, domáce pečivo s nátierkou a zeleninou, lievance, palacinky. Tipov na raňajky je neúrekom.

Raňajky:
12631506_10206998691983339_7430470017113107818_n
Nasleduje príprava jedla do práce. Vždy sa snažím zobrať si niečo na desiatu a skorý obed, plus nejakú maličkosť, ktorú si dám ešte popoludní, ak ma veľmi premôže hlad.

Príklad:
Desiata: Mango a domáci jablkový koláč
Skorý obed: Šalát a domáci “Alpský” chlieb
Popoludňajšia maškrta: Domáce sušené jabĺčka, mandle a para orechy
12549017_10206972622931629_1650439046000323268_n

Občas si zvyknem zobrať bravčové mäsko, ktoré zjem studené s chlebíkom a šalátom alebo polievku do termosky, ktorú som dostala na Vianoce a má vraj udržať teplo 24 hodín. No 24 hodín ho neudrží 😀 ale keď ju ráno naplním horúcou polievkou, tak o 4 hodinky ju mám presne vhodne teplučkú.

Keď prídem domov z práce, väčšinou ma čakajú dlhé chvíle strávené v kuchyni 😛 Najprv si pripravím neskorý obed. Usilujem sa o to, aby som každý deň mala jedno teplé jedlo. Keďže som hrozný hladoš, snažím sa variť jednoduché jedlá, ktoré sú rýchlo hotové.
Napríklad:
1. Bravčové karé na prírodno, quinoa a zeleninka
2. Bravčová panenka na cibuľke, dusená cuketa a mrkvové pyré
3. Pšeno s cuketou a rukolou
4. Hráškové rizoto

 

Trošku neskôr, keď znovu vyhladnem si idem pripraviť nejakú večeru. Nehovorím, že je vždy varená. Striedam šaláty, praženicu, volské oko, rôzne polievky, chlebík s nátierkou a zeleninou, občas domáce oškvarky a niekedy mám chuť na sladké, tak si spravím palacinky alebo lievance.

Večera:
1. Mrkvovo-cuketová krémová polievka
2. Volské oko s ryžovým chlebíkom a šalátom
3. Miešaný šalát s makovým a bazalkovým olejom
4. Špaldovo-ryžové palacinky

Sú aj také dni, keď už nie som veľmi hladná a vtedy si dám popri TV napríklad vegan jogurt alebo mandľové mlieko s bio kukuričnými cornflakes, jablko, sušené ovocie, kukuričné alebo pšenové chrumky alebo pečené gaštany.

Verím, že vás môj jedálniček inšpiroval a aspoň trochu vám pomohol pri denno dennej otázke: “Čo budem dnes jesť?”

Mohlo by sa vám páčiť aj

2 komentáre

Michaela 2. januára 2018 at 10:51

Dobry den mila Patka, som strasne rada, ze som natrafila na vasu stranku. Som len mama 7 rocnych dvojiciek chlapcov. Prave pred 2 dnami sme obdrzali informaciu, ze jeden z mojich synov ma histaminovu intoleranciu. Okrem paniky po precitani lekarskej spravy mi s odstupom casu nejako nevie ani len mozog pracovat a stale som vo faze co teraz? Kde zacat? Syn mi aktivne sportuje a potrebuje sa dobre najest … asi je to smiesne ze to takto pisem, ale neviem sa z tych informacii vobec vymotat. Niektore odporucania sa dokonca aj lisia v odporucanych potravinach. Hlavne by som Vas chcela velmi pekne poprosit o radu … ako a kde zacat. Mam radsej vsetko doma vyhodit a nakupit vsetko nove podla zoznamov z netu? Ako na to … presla ste si tym a preto s malou dusickou dufam, ze mi ukazete cestu … nasmerujete ma … je to dieta a uz od narodenia si velmi vyberal jedla a potraviny. Bolo to dost aj vtedy a teraz … fakt neviem. Je mi jasne, ze to chce len pozitivne mysliet a nadstavit sa na vhodne potraviny … ale ako zacat. Ak by ste si nasla chvilku, budem vdacna za kazdu informaciu, za cokolvek. Vopred dakujem, Michaela.

Reply
hitjezdravozit 2. januára 2018 at 11:32

Dobrý deň Michaela, v prvom rade sa treba zbaviť paniky 🙂 Ja viem, nie je to jednoduché, ale stres vplýva na histamín najhoršie a i keď HIT nemáte vy, môžete to preniesť aj na synčeka. Odporúčam Vám prečítať si moje články, ktoré som písala ešte na začiatku môjho blogovania. Nájdete ich v kategórii “Články” a idú chronologicky tak, ako som s HIT napredovala ja. Sú tam pokroky, ktoré som robila ale aj chyby.
Neviem, ako sa synček stravoval doteraz, ale píšete, že bol od malička vyberavý, takže ak papal napríklad veľa obchodných sladkostí, rybie prsty, hranolky, kečup (hovorím iba príklad z toho, čo poznám iné vyberavé deti), bude náročnejšie prejsť na nízkohistamínovú stravu. Najdôležitejšie je variť vždy čerstvo a vyhýbať sa polotovarom a všetkému, čo obsahuje umelé farbivá, či pridané látky.
Zoznamy na internete sa líšia, to je fakt. Ja osobne sa nimi u%z neriadim, ale samozrejme na začiatku sú smerodajné pre každého. Ja by som určite odporúčala riadiť sa skôr Švajčiarskym zoznamom potravín a konzumovať zo začiatku iba potraviny označené nulou – 0.
Držím Vám palce a ak by ste potrebovali dlhšiu konzultáciu, je možnosť dohodnúť sa na telefonickom alebo Skype hovore. Objednať sa môžete cez e-mail: hitjezdravozit@gmail.com
Prajem všetko dobré!

Reply
Vyberte svoju menu
EUR Euro